7 दिन की टाइगर श्रॉफ का वर्कआउट रूटीन

Written by Dr. Oishi Roy

सोमवार

सोमवार को Tiger Shroff अपने back का exercise करते है

मंगलवार

12sets flat bench 4 से 8 reps. 12sets incline bench 4 से 8 reps.

बुधवार

4 sets squats (190kg)  on shoulders 4 से 8 reps. 4 sets hamstrings curls (90kg) 4 से 8 reps

गुरुवार

12 sets  Olympic barbell curls ( 60 kg ) 4 से 8 reps. 12 sets dumbbell curls (32 kg) 4 से 8 reps.

शुक्रवार

12 sets knee and shoulder press (90 kg) 4 से 8 reps. 12 sets military press 4 से 8 reps.

शनिवार

12 sets deadlifts (250 kg) 4 से 8 reps. 12 sets squats (100 kg) of 4 से 8 reps.

रविवार

12 sets crunches of 12 reps. 12 sets hanging reverse crunches 10 से 12 reps.

Workout Routine Tips

– स्वस्थ आहार करे और धुम्रपान और शराब ना पीयें। – हमेशा किसी अच्छे trainer के साथ ही प्रशिक्षण करे। – शारीर के सवस्थ और सुन्दर गठन को बनाये रखने के लिए नींद पूरा होना जरुरी होता है।